Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
UA

Molt de soroll per no res obri demà la setmana de teatre professional del Festival de Teatre Clàssic de l’Alcúdia-UA

Molt de soroll per no res obri demà la setmana de teatre professional del Festival de Teatre Clàssic de l'Alcúdia-UA

Continua el Festival de Teatre Clàssic de l’Alcúdia-UA amb una setmana dedicada al teatre professional. Obrirà la setmana Teatre de l’Abast amb la representació de la seua proposta Molt de soroll per no res, una adaptació de l’obra de Shakespeare que es podrà veure demà dimarts, 20 de juliol, a les 22 hores. La companyia teatral valenciana Teatre de l’Abast, dirigida per Mario Fangolini, naix el 2016 després d’anys de formació i investigació en el teatre físic i de moviment. És una de les companyies professionals més joves de la Comunitat Valenciana, que aposta per l’experimentació amb diferents disciplines per a convertir cadascun dels muntatges en una peça única. Aquesta representació, tal com detallen els integrants d’aquesta representació, «posarà sobre l’escenari el joc clàssic de l’amor, tan vell com l’ésser humà. Per això no és estrany que fa cinc segles Shakespeare ja fera un dibuix tan pròxim als nostres dies. En el joc de l’amor tot és possible: el fort pot esdevenir el feble; el noble, plebeu; l’amo, criat…, els papers es reparteixen i canvien com en un ball de màscares. Però què passarà quan el joc, de sobte, es torne seriós?». (En valencià. Entrada 12 €. Duració: 90 minuts).

L’endemà, el dimecres 21 de juliol a les 22 hores, serà el torn de Cayo César, un drama en un sol acte d’Agustín Muñoz Sanz, produït per Atakama Creatividad Cultural per a la LXVI Edició del Festival Internacional de Teatre Clàssic de Mèrida, amb la direcció de Jesús Manchón. L’obra s’endinsa en l’etapa pública del tercer emperador romà i hereu de Tiberi, Caius Cèsar, més conegut com a Calígula. Es presenta un personatge irreflexiu, capritxós, histriònic, extravagant, cruel, venjatiu i immoral. Un boig que va governar durant prop de cinc anys terroritzant les elits de Roma i el poble amb les seues greus decisions, exercint el poder sense escrúpols ni límits ètics o legals. Caius Cèsar no havia embogit, sinó que patia una addicció malaltissa al poder. El més sagaç dels bojos era un psicòpata narcisista que va regir el destí de l’Imperi més poderós de la seua època. El model de governant que l’autor proposa li serveix per a reflexionar, i traslladar a l’espectador la seua inquietud sobre la maldat i les conseqüències del poder exercit sense límits ètics o legals. Un vell assumpte de l’època imperial, previ i posterior, que continua vigent en el segle XXI. La companyia de Càceres Atakama Creatividad Cultural té una trajectòria de més de disset anys treballant en el món de l’animació, el teatre i l’espectacle. Des del teatre infantil fins al teatre adult, destaca en el teatre educatiu, ha portat les seues obres per gran part de la geografia espanyola i per països llatinoamericans com Xile, l’Argentina i Cuba. (En castellà. Entrada 12 €. Duració: 75 minuts).

El dijous 22 de juliol pujarà a l’escenari Teatro de Papel Producciones S.L. amb la proposta Miles Gloriosus, una versió de l’obra de Plaute amb direcció de Claudio Martín. Va ser estrenada en el XIII Festival de Teatre de Regina (Casas de la Reina, Badajoz). El soldat fanfarró, Pirgopolínices, es veu ficat en una sèrie embolics a causa del rapte d’una cortesana atenesa, l’amant de la qual s’allotja a la casa veïna. En el mur de separació l’esclau del soldat ha obert un buit perquè els dos enamorats puguen estar junts, però la dissort s’acarnissa amb ells i són vistos besant-se pel babau d’Esceledre. Aquesta situació desencadena una sèrie d’enfrontaments còmics entre els personatges, que pretenen, únicament, eixir airosos de la situació. La companyia Teatro de Papel, originària de Badajoz, està formada per actors amb més de vint anys d’experiència en el món teatral, a més d’un equip que ha rebut nombroses nominacions i premis que reconeixen la seua trajectòria. La seua selecció d’obres pren com a referents a autors de la talla de Lope de Rueda, Eugene Süe, Oscar Wilde, Alejandro Casona o Edmond Rostand. (En castellà. Entrada 12 €. Duració: 100 minuts).

Clausurarà el festival Burlas de Amor de doña Barroco, el divendres 23 de juliol, de la mà de Coribante Producciones, dirigida per José María del Castillo. Es tracta d’una divertida comèdia musical d’embolics, amors, riures i desventures basada en textos del Siglo de Oro espanyol de Lope de Vega i Calderón de la Barca. El pare de Doña Barroco vol casar la seua jove filla amb l’ancià duc de Tordesillas. Doña Barroco, per a evitar-ho, conta al pare que està enamorada d’un atractiu cavaller i que el seu amor és correspost, però l’idíl·lic cavaller…no existeix! Començarà llavors una frenètica recerca per part de Doña Barroco i els seus servents per trobar el candidat perfecte per a salvar el futur de la protagonista. Cites emmascarades, galants que no són el que semblen, criats destrellatats i moltes bogeries donaran vida a aquest homenatge als grans clàssics del nostre teatre. Coribante Producciones naix a Sevilla el 2011 amb José María del Castillo. Compta amb representacions d’èxit en el Festival de Teatre de Mèrida o en el Certamen de Teatre Garnacha de Rioja, entre d’altres, així com premis i nominacions en importants festivals de teatre. (En castellà. Entrada 12 €. Duració: 90 minuts).


191