Actualitat de l´Alt Vinalopó, el Vinalopó Mitjà, l´Alcoià, El Comtat i l´Alacantí
Banyeres

La Societat Musical Banyeres de Mariola presenta dos pasdobles en el seu primer concert sota la seua nova directiva

La SMBM ret homenatge al mestre Garrigues i a Jorge Granado en aquestes noves obres

La Societat Musical Banyeres de Mariola (SMBM) presenta dos nous pasdobles, que homenatgen el mestre Garrigues i a Jorge Granado, actual membre de la Societat Musical, en el primer concert sota la seua nova directiva. L’estrena de totes dues obres va tenir lloc durant l’acte de presentació del programa de Festes de Moros i Cristians, que va acollir el Teatre Principal de Banyeres, el passat 21 de març.

Durant a presentació, la SMBM va interpretar el pasdoble fester inèdit ‘Godofredo Garrigues’, obra del mestre Xavier Ferrer Garrigues, dedicada al germà de l’avi de l’autor, el mestre Garrigues, un reconegut compositor i director, molt benvolgut en Banyeres per la seua destacada contribució musical en la localitat.

Les peces ‘Tomàs Ferrús’ i ‘Operador’, del propi Godofredo Garrigues, han servit com a inspiració per a la creació d’aquest pasdoble. Xavier Ferrer, autor d’aquesta peça, va ser l’encarregat de dirigir l’obra durant l’estrena d’aquesta. Amb aquesta estrena, la Societat Musical Banyeres de Mariola pretén retre homenatge al mestre Garrigues en el 120 aniversari del seu naixement.

Així mateix, es va executar per primera vegada la interpretació de l’obra ‘SAPAors SMBM’, un pasdoble fester del mestre Óscar Sempere Francés, qui actualment és membre actiu de la Societat Musical. Aquesta peça està dedicada al seu company de banda, Jorge Granado Dessaborida. Aquesta obra compta amb ritmes i melodies festives, que simbolitzen el caràcter alegre de Magraner.

El títol d’aquesta peça representa un joc de paraules que combina el malnom Granat, el ‘sabater’, amb el nom que rep el grup de músics que es reuneixen cada divendres després dels assajos. I de la mateixa manera que l’obra anterior, l’autor d’aquesta peça va ser l’encarregat de la seua adreça durant la seua estrena.

El concert es va completar amb la interpretació del ‘Al·leluia’, del mestre Estimant Blanquer Ponsoda, per part de la SMBM sota la direcció d’Enrique Alborch. Una marxa cristiana, escrita en 1958, basada en els cants i melodies cristianes medievals.

Posteriorment, la Societat va executar la ‘Marxa del Centenari’, del mateix autor, amb la qual es va commemorar el Centenari de la Música Festera a Alcoi, en 1982. Per a la interpretació d’aquest clàssic de la música festera, la SMBM va comptar amb la col·laboració de Rafa Vicedo a la dolçaina.

Sobre la Societat Musical Banyeres de Mariola

La Societat Musical de Banyeres de Mariola va ser fundada en 1974, gràcies a l’esforç i dedicació d’un grup de músics provinents de la llavors extinta Banda Municipal. Actualment compta amb una banda simfònica, una banda juvenil i una escola pròpia.

Al llarg de la seua trajectòria, la SMBM ha collit nombrosos reconeixements que avalen el seu compromís amb la música. Entre aquests guardons destaca un Primer Premi del certamen de la Diputació Provincial d’Alacant i un Primer Premi amb menció d’honor en el Certamen Internacional de Bandes Ciutat de València, entre altres.

La SMBM està fermament compromesa amb la formació musical dels seus membres. Per això compta amb una escola de música consolidada, de la qual han eixit professionals de prestigi que actualment ocupen càrrecs destacats en el panorama musical nacional i internacional.


201